Het geeft mij veel voldoening om van waarde te kunnen zijn voor de ontwikkeling van mensen, leerkrachten in het bijzonder. Ik breng graag kennis aan hen over, deel mijn ervaringen en zet ze aan het denken. Dat doe ik op zo'n manier dat zij know how en vertrouwen krijgen om het onderwijs op eigen manier vorm te geven.

Wie ik ben

Op doelgerichte en gestructureerde wijze adviseer en begeleid ik scholen bij diverse vraagstukken op het gebied van taal en lezen en kwaliteitszorg. Ik verzorg trainingen en (team)coaching op een leerzame en prettige manier waardoor leerkrachten het onderwijs voor hun leerlingen direct verder kunnen optimaliseren. Daarbij zet ik mijn ervaring en kennis vanuit het primair onderwijs, mijn studies en het onderwijsadvies effectief in. 

Na het behalen van mijn Masterstudie heb ik bij CPS onderwijsontwikkeling en advies trainingen, trajecten en projecten verzorgd, artikelen geschreven en producten ontwikkeld. Ik heb in die functie als onderwijsadviseur veel kennis opgedaan en met plezier overgedragen aan schoolteams en deelnemers van trainingen. Om meer tijd te kunnen besteden aan jou als klant, naar je te luisteren en aan te sluiten bij jouw wensen, ben ik als zelfstandig adviseur verder gegaan. Hierdoor kan ik echt aandacht besteden aan verdieping en ontwikkeling van leerkrachten in het onderwijs.   

 Met regelmaat verzorg ik voor de KPC-groep trainingen en trajecten die ik vanuit eigen expertise kan invullen. In KPC-groep heb ik een organisatie gevonden waarbij uitgegaan kan worden van een op waarden gerichte samenwerking met als doel het onderwijs te verbeteren. Ik leverde in de eerste jaren als zelfstandig adviseur een bijdrage aan de ontwikkeling van de leesmethode Actief leren lezen en was als docent verbonden aan de PABO-opleiding van het NCOI. 

Vanuit mijn woonplaats Vleuten, in de provincie Utrecht, kan ik mij inzetten op scholen in geheel Nederland.

Mijn twee kinderen, waarvan de oudste Autisme en ADHD heeft, geven mij veel inspiratie om de wereld op een waardevolle manier te beleven. Om mensen een kijkje te geven in het gezinsleven met een zorgintensief kind heb ik een paar jaar een blog bijgehouden en ben ik een brusjesclub gestart. Als coach van kinderen met een broer of zus met een beperking, kon ik met deze club een bijdrage leveren aan de persoonlijke groei van kinderen die leven in een complexe thuissituatie.

Het is voor mij belangrijk om zelfbewust en met compassie in de wereld te staan. Voor mijn Masterstudie Onderwijskunde schreef ik een essay over mensbewustzijn. Het gaat bij mensbewustzijn over het besef dat je hier bent om iets bij te dragen aan de wereld. Daaruit ontstaat een houding van ontvangen en zorg dragen voor je omgeving. De omgeving waarmee je zo een waardevolle relatie krijgt. Door de opleiding tot Secure Base Teamcoach bij de School voor Transitie te voltooien kan ik mijn leven en werk vanuit die houding vormgeven. Ik hoop een liefdevolle bedding te bieden waarbij ieder zichzelf kan zijn om tot bloei en groei te komen. Ik wens dat je dat mag ervaren als we in contact zijn. 


Marjolein

“For every step forward you take in the acquisition of knowledge, take three steps forward in the improvement of your moral character." Rudolf Steiner